Wanneer medewerkers toegang hebben gekregen tot jouw administratie kun je instellen op welke klanten en projecten zijn uren mogen boeken. Standaard krijgen nieuwe medewerkers rechten om op "Alle klanten, alle projecten" uren te boeken. Je kunt deze standaard instelling aanpassen bij Beheer --> Instellingen. Bij het boeken van uren zullen zij alleen maar kunnen kiezen uit de klanten of projecten waartoe zijn toegang hebben gekregen.
Om de rechten van een medewerker in te stellen, ga je naar Beheer --> Medewerkers en daar klik je op de medewerker die je wilt aanpassen. Ga vervolgens naar de tab "Instellingen":
Je kunt hier kiezen uit de volgende opties;
Alle klanten en projecten --> Mag uren boeken op alle klanten, alle projecten
Op basis van toegekende rollen --> Mag alleen uren boeken op klanten of projecten waar deze medewerker een "Registreren" rol heeft gekregen.
Geen toegang --> Mag helemaal geen uren boeken.
Om rollen toe te kennen aan een medewerker voor een bepaalde klant of project, ga dan naar "Registreren" --> "Klanten". Klik de gewenste klant aan en ga naar de tab "Rollen". Daar zie je wie er reeds toegang heeft gekregen, en kun je nieuwe medewerkers of teams rechten geven om uren te boeken, maar ook of zij uren mogen goedkeuren of declareren.