Let op: voordat je dit artikel verder leest, lees dan eerst de algemene uitleg over de boekhoudkoppeling.
Wat doet de koppeling precies?
De koppeling tussen Time On en Moneybird zorgt ervoor dat de volgende gegevens naadloos worden uitgewisseld;
Klanten
Producten
Productgroepen
Aanmaken concept verkoopfacturen
PDF specificatie direct meesturen bij verkoopfactuur
Synchronisatie
Wanneer je klanten of producten aanmaakt in Moneybird, dan kan het tot 30 minuten duren voordat dit zichtbaar is in Time On. Maak je een klant in Time On aan, dan is deze direct zichtbaar in Moneybird.
Hoe stel je de koppeling in?
Let op: Mocht je al klanten in Time On hebben voordat je de koppeling met Moneybird maakt, zorg er dan voor dat je klant namen EXACT overeenkomen met die in Moneybird óf zorg ervoor dat de klant nummers in Time On overeenkomen. Zo voorkom je dubbele klantrecords in Time On!
Instructievideo
Stap voor stap uitleg
Om jouw Time On administratie met Moneybird te koppelen volg je de volgende stappen;
Ga naar "Beheer" > "Koppelingen". Wanneer je nog geen actieve koppeling hebt, krijg je hier een lijst met alle beschikbare koppelingen:
Klik bij Moneybird op "Koppelen" en klik daarna op "Login bij Moneybird":
Selecteer hier met welke administratie je wilt koppelen en klik daarna op "Toestaan".
Je kom hierna terug in Time On en alle gegevens worden uitgelezen. Wanneer dit klaar is druk je op "Starten met synchronisatie":
Wanneer dit klaar is klik je op "Afronden" om de koppeling te bevestigen. Koppeling is nu gereed en gegevens zullen automatisch worden uitgewisseld.
Wanneer je nu naar "Registreren" > "Klanten" gaat, zul je daar alle klanten uit Moneybird zien. Je kunt nu starten met het registreren van uren op jouw klanten en het maken van declaraties, die je vervolgens kunt doorsturen naar Moneybird als concept verkoopfacturen!
Volg de instructie op deze pagina om te zien hoe je een declaratie tot verkoopfactuur omzet.