Naar de hoofdinhoud

Klanten

Lees hoe je klanten kunt aanmaken, bewerken en beheren

Vandaag bijgewerkt

Introductie

In het vorige artikel heb je kunnen lezen wat klanten in Time On precies zijn en welke rol ze spelen binnen het systeem. In dit artikel gaan we een stap verder. We laten je zien hoe je klanten kunt aanmaken, bewerken en beheren.

Klanten aanmaken

Er zijn verschillende manieren om nieuwe klanten in Time On toe te voegen:

1. Importeren via boekhoudkoppeling

Je kunt één koppeling leggen met een boekhoudsysteem. Vanuit dat systeem neem je eenvoudig je klanten mee naar Time On. Handig als je dezelfde klanten gebruikt voor zowel registratie als facturatie.

2. Importeren uit Excel

Heb je al een klantenlijst in Excel? Dan kun je deze eenvoudig importeren met de importfunctie in Time On. Zo hoef je klanten niet handmatig over te typen.

3. Handmatig aanmaken

Natuurlijk kun je klanten ook handmatig aanmaken. Klik hiervoor op de knop in de klantfunctie. Er verschijnt een pop-up waarin je de gegevens van de klant invult.

Let op:

  • Voor zakelijke klanten is Bedrijfsnaam een verplicht veld.

  • Voor particuliere klanten zijn Voornaam en Achternaam verplicht.

Klanten beheren

Na het aanmaken of selecteren van een klant kom je in het klantscherm. Dit scherm vormt het centrale punt van waaruit je alle klantgerelateerde informatie beheert. Bovenin het scherm vind je verschillende tabbladen:

  • Overzicht – een samenvatting van de klantgegevens en registraties;

  • Klant – hier kun je de klantgegevens bewerken of bijwerken;

  • Projecten – overzicht van alle projecten die onder deze klant vallen;

  • Contactpersonen – beheer contactpersonen die bij deze klant horen;

  • Rollen – bepaal welke medewerkers rechten hebben bij deze klant.

Overzicht

In het Overzicht-tabblad vind je beknopte informatie over de klant. Niet alle klantvelden worden hier weergegeven, omdat dit tabblad ook toegankelijk is voor medewerkers met alleen lees- of registreerrechten.

Daarnaast zie je op dit tabblad de totalen die zijn geregistreerd op de klant – zowel uitgesplitst per periode als per medewerker.

Let op: medewerkers met uitsluitend registreerrechten zien hier alleen hun eigen totalen.

Klant

In het Klant-tabblad kun je de gegevens van een klant eenvoudig bewerken. Ook vind je hier de opties om een klant te verwijderen of te archiveren (op inactief zetten).

Projecten

In het Projecten-tabblad zie je alle projecten die aan de klant gekoppeld zijn. Vanuit dit scherm kun je eenvoudig een nieuw project toevoegen, of bestaande projecten openen om details te bekijken of aan te passen.

Contactpersonen

In het Contactpersonen-tabblad zie je alle contactpersonen die onder de klant vallen. Contactpersonen kunnen gebruikt worden in registraties om aan te geven wie verantwoordelijk was bij de klant voor de registratie. In dit scherm kun je contactpersonen aanmaken, bewerken en verwijderen.

Rollen

In het Rollen-tabblad stel je de rollen/rechten in voor je medewerkers en teams van je administratie.

Was dit een antwoord op uw vraag?