Naar de hoofdinhoud

Klanten afschermen voor medewerkers

Lees hoe rollen en rechten op klanten te beheren zijn

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Niet iedere medewerker hoeft of mag alle klanten in te zien. Soms wil je klanten afschermen, bijvoorbeeld om het overzicht te behouden. Met rollen en rechten kun je bepalen welke medewerkers toegang hebben tot specifieke klanten. In dit artikel leggen we uit hoe je dit instelt en welke mogelijkheden er zijn om klanten zichtbaar of onzichtbaar te maken voor verschillende (groepen) medewerkers.

In Time On kennen we op klanten en op projecten 4 soorten rollen/rechten:

  • Registreren - Nieuwe registraties maken;

  • Goedkeuren - Gemaakte registraties van andere medewerkers goedkeuren;

  • Declareren - Gemaakte registraties declareren aan de klant;

  • Beheerder - Klant bewerken, archiveren en verwijderen.

Ingesteld op administratie niveau

Wanneer een klant op administratieniveau wordt afgeschermd, bepaal je per medewerker of hij of zij toegang heeft.

In het uitklapbare overzicht zie je alle medewerkers die op dit moment rechten hebben tot deze klant. Medewerkers verschijnen in deze lijst op basis van hun ingestelde rollen en rechten

Ingesteld op klant niveau

Naast de instellingen op administratieniveau kun je ook bepalen welke medewerkers of teams specifiek toegang krijgen tot deze klant.

In dit overzicht voeg je handmatig medewerkers of teams toe en wijs je hen de juiste rol toe.

Tip: Medewerkers die op administratieniveau géén toegang hebben, kun je hier alsnog toegang geven tot alleen deze klant.

Was dit een antwoord op uw vraag?